CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, November 13, 2008

Tom Yam tu, Air Basuh tangan Mama!!!!!!

Setelah lame aku b'fikir, akhirnyer aku dpt pikir satu tajuk yg sgt seswai dgn citer aku ni.. Incident ni tk der la baru sgt. Tp sbb benda ni jd kat adik kesayangan aku, aku ttp akan ingt smpi biler2..
Kisah ni b'mula pg waktu mlm yg sunyi di ruang tamu keluarga En Mohamed. Masa 2, aku br blik keje..Punyer la penat smpi aku lepak abis kat ruang tamu umh 2.. Masa 2, mama br siap mkn meehoon tomyam.. Lps dh siap mkn, mcm biasa la, mama pun cuci tangan kat dlm mangkuk meehoon tom yam 2. Mama cuci tangan kat dlm mangkuk 2 sbb mama sakit kaki.. So mama mls la nk bngun pg sink.. K, phase pertama citer aku dh abis.....
Nak d jadikan citer, adik aku yg no 4 pun blik dr keje. Dier pun nmpk penat sgt.. Al-maklum la weekend, mesti rmai customer kat Alamanda... Hehehehehe.... Lps dier blik jer dr keje, dier pun mcm aku la lepak kat ruang tamu. Tp, aku dduk kat sofa.. Dier plak dduk kat meje yg ader kat tgh2 ruang tamu rumh.. K, senang citer dkt meja yg temp mama mkn meehoon tom yam dier td la.. K. Ni phase kedua citer aku...
Guess what??????
Cik, (panggilan utk adik aku yg no 4) dgn rakus nyer menghirup kuah meehoon tomyam yg masih b'baki kat atas meja 2.... Hahahahahah.... Tiba2, mama perasan cik hirup kuah meehoon tom yam 2???"
Mama: Cik mkn meehoon tom yam 2 ker???
Cik: Aa'arrr... Sedap ma.. Naper???
Mama: Hehehhehehehehehe..... Naper mkn tk tnyer org dulu???
Cik: Alaaaa ma ni, cik hirup ckit jer la.. Tk luak pun kuah mama 2..
Mama: Bkn psl luak tk luak.. Tp td mama dh basuh tangan dlm kuah 2!!!!!
Cik: Adushhhhhh!!!!!!!!!!!
Aku mmg tk leh tahan biler mama ckp psl ni.. Hahahahahahahahaha.... aku ketawa dgn dasyat sekali.. Muka cik plak, Tuhan jer yg tau.. Merah menyala...
Cik: Ma ni, lain kali, dh mkn 2, bwk la mangkuk pg sink!!!! Ader ker tenggek (ayat yg mama slalu pkai) mangkuk ni kat cni.. Tk psl2 cik plak yg mkn.. Cik dh la lapar ni..
Hehehehe..
Mama: Alllaaaaaaaaa... Mama tk larat nk bangun td... Mama sakit kaki..
Cik:Abis 2 kak nawar 2??
Laaaaaaaaaaaaaa...... Aku plak yg kna.. Hampeh nyer adik... Haahahah... Anyway, i dun mind at all.. That is just me.. Tk pandai nk marah lame2.. Melainkan kalu yg mmg pedih kat pandangan mata n hati aku... benda2 mcm 2. mmg unacceptable... It's me, ili......

2 comments:

Bond De Great said...

peh memang sedap "air tangan mama"....kalau x...xder laa org cakap rindu masakn dr air tangan ibu....huhuhuhuhuhu

~Mr.GoLdZa~ said...

btol 2 mr bond..
pasni mkn air kaki mama..
sbb syurga dibawah tapak kaki ibu..
kui3..